Modernizacja rosyjskiego lotnictwa wojskowo-transportowego
Ił-476 to zmodernizowana wersja znanego samolotu transportowego Ił-76. Początkowo produkcja odbywała się w Taszkiencie. W 2006r. przeniesiono ją do Uljanowska. W październiku ubiegłego roku Zjednoczona Kompania Budowy Samolotów (OAO) podpisała państwowy kontrakt na budowę trzydziestu dziewięciu maszyn tego typu. Zamówienia opiewa na sumę stu czterdziestu miliardów rubli. Jak zapowiada generał major Władimir Benediktow, szef LWTR, pierwsze samoloty wejdą do służby w rosyjskim lotnictwie już w 2014 r. a w 2020 r. wszystkich takich maszyn będzie czterdzieści osiem.
Zmniejszy się natomiast liczba zamówionych An-70, których produkcja realizowana jest przez ukraińskie zakłady Antonowa. Benediktow stwierdził, że do 2020 r. rosyjskie lotnictwo zostanie wyposażone w siedemnaście takich maszyn, podczas gdy wcześniejszy szef LWTR generał lejtnant Wiktor Kaczałkin mówił o sześćdziesięciu egzemplarzach. Niemniej jednak pierwsze An-70 mają pojawić się w rosyjskiej armii już w 2016 r.
Źródło: ria.ru
(Błażej Cecota)